Cum funcționează sistemul de acces fără cheie?

De mulți ani, tehnologia modernă este din ce în ce mai prezentă pe mașinile noastre. Dacă acum 5-10 ani vedeai noutățile doar în gama limuzinelor sau a modelelor premium, acum e suficient să deschizi chiar și configuratorul Dacia ca să vezi cum arată un sistem de infotainment cu Apple CarPlay fără fir sau un sistem de acces fără cheie. 

Iar astăzi o să vă vorbesc despre ultimul dintre ele. Ce e acela un sistem de acces fără cheie? Sau, cum îl știi de pe la discuțiile la cafea, keyless entry. 

Când cumperi o mașină echipată cu sistem de acces fără cheie, trebuie să știi că vei avea nevoie în continuare de cheia fizică pentru a pătrunde în mașină. Partea cu "fără cheie" se referă la faptul că nu mai e nevoie să-ți cauți cheia prin buzunarele gecii sau prin poșetă atunci când ești aproape de mașină și vrei să o descui. 

Practic, cheia pe care o ai la tine va forma o legătură cu mașina, iar în momentul în care tu tragi de levierul portierei, sistemul de închidere centralizată se va dezactiva. Astfel, vei putea urca în mașină. 

Același lucru se întâmplă și când vrei să pleci din mașină. Majoritatea vehiculelor care au sistem de acces fără cheie permit și încuierea ușilor atunci când sistemul detectează că într-o rază de X metri nu mai există semnalul cheii. 

În general, acest sistem de acces fără cheie vine la pachet cu sistemul de pornire a motorului fără cheie. În locul butucului pentru inserarea cheii de contact apare un buton pe care vei apăsa, iar mașina va porni. Da, fără să mai introduci cheia în contact. 

În funcție de cât de complicat este accesul fără cheie, anumiți producători oferă și alte facilități, dacă îmi permiteți să le numesc așa: deschiderea/închiderea geamurilor din cheie și deschiderea/închiderea portbagajului. 

Știu că poate părea ciudat, dar să nu te gândești cumva că sistemul tău de acces fără cheie va funcționa pe un model asemănător. Pentru că în interiorul cheii există un transmițător care a fost sincronizat cu receptorul din mașină. Cipul din interiorul cheii generează un cod securizat pe care îl trimite receptorului din mașină de fiecare dată când te apropii de vehicul, iar astfel ușile se descuie. 

O altă particularitate a sistemului de acces fără cheie constă în faptul că există șanse mici ca mașina să se încuie automat atunci când cheia este uitată înăuntru.