Toyota este cea mai valoroasă marcă auto din lume pentru al doilea an consecutiv

Toyota este cea mai valoroasă marcă auto din lume pentru al doilea an consecutiv
Toyota a primit titlul de cel mai valoros brand auto în 2014, pentru al doilea an la rând.

Marca japoneză a fost urmată de BMW, Mercedes-Benz, Honda și Ford. Studiul prezentat de compania de cercetare de piață Millward Brown, denumit "BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands", a estimat că marca Toyota are o valoare de 29.6 miliarde de dolari, în creștere cu 21 la sută față de anul precedent.

Conform Millward Brown, atributele principale ale mărcii Toyota sunt calitatea, valoarea și preocuparea față de mediu. Compania japoneză a fost notată și pentru modul cum a gestionat efectele rechemărilor masive de automobile în 2009 și 2010.

BMW a ocupat locul secund cu o valoare a mărcii în creștere cu 7 procente până la 25.7 miliarde de dolari, în timp ce marca Mercedes-Benz s-a clasat pe trei fiind evaluată la 21.5 miliarde de dolari, în creștere cu 20 la sută. Cotată la 14 miliarde de dolari, marca Honda a fost a patra, în timp ce Ford a avut cea mai spectaculoasă creștere din acest an, de 56 de procente față de 2013, ocupând locul al cincilea în top cu o valoare de 11.8 miliarde de dolari.